Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Přínos Tréninku jazykových schopností dle Elkonina pro jazykové schopnosti dětí
Šišková, Dorota ; Nováková Schöffelová, Miroslava (vedoucí práce) ; Málková, Gabriela (oponent)
Fonematické povědomí je považováno za jeden z důležitých prediktorů budoucí úspěšnosti čtení a psaní, kterým se budeme v diplomové práci zabývat. V teoretické části vymezujeme základní pojmy, věnujeme se predikorům čtení a psaní a fonologickému deficitu ve vývoji dítěte. Výzkumná část je pojata jako kvaziexperiment, ve kterém sledujeme dopad Tréninku jazykových schopností podle D. B. Elkonina na jazykové schopnosti dětí předškolního věku. Naším cílem diplomové práce je zhodnotit účinek české adaptace intervenčního programu u dětí a zachytit změny v důsledku implementace tohoto intervenčního programu. Výzkumný vzorek tvoří experimentální skupina a skupina kontrolní. Před a po absolvování intervence byla u dětí testována a měřena úroveň fonematického povědomí (konkrétně test izolace první, poslední hlásky, syntézy hlásky). Děti z experimentální skupiny byly meřeny i testem na opakování vět. Výsledky výzkumného šetření prokázaly pozitivní vliv předmětné intervence v oblasti jazykového vývoje dětí. Děti, které byly před tréninkem v oblasti svého jazykového vývoje slabé, po tréninku vykazovaly signifikantně lepší výsledky v testu opakování vět, své deficity fonematického povědomí po tréninku vyrovnaly a výkony se vyrovnaly normě. V úlohách hodnocích izolaci poslední hlásky a syntézy hlásky vykazovaly...
Rozvoj sluchového vnímání u dětí s vývojovou dysfázií
Rybecká, Tereza ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Komorná, Marie (oponent)
Diplomová práce se zabývá sluchovým vnímáním u dětí s vývojovou dysfázií. V dané problematice se zaměřuje na využití metody Elkonina, konkrétně na přípravu dětí před zahájením aplikace této metody. Cílem práce bylo provést zhodnocení možností, jak připravit děti s vývojovou dysfázií v mateřské škole speciální na aplikaci metodiky podle Elkonina. V úvodních částech práce je na základě rešerše odborné literatury čtenáři přiblíženo téma narušeného vývoje řeči, konkrétněji pak vývojové dysfázie jako specifické formy narušeného vývoje řeči. Dále je popsána sluchová percepce a možnosti její diagnostiky, především u dětí předškolního věku a také v kontextu vývojové dysfázie. V poslední podkapitole jsou čtenáři představeny možnosti rozvoje sluchové percepce, ve formě námětů na aktivity s dětmi předškolního věku, a samotná metoda Elkonina, k jejímuž využití je aktivitou v této práci směřováno. V závěrečné části práce je popsána aplikace vybraných rozvojových aktivit, které byly prováděny po dobu třech měsíců na vzorku dětí blížících se věku doporučenému pro zahájení aplikace metody Elkonina. Jejím cílem bylo rozvinout jejich schopnost sluchové percepce a připravit je na následnou aplikaci metody Elkonina. Pro ověření výsledků a úspěšnosti aplikace rozvojových aktivit byla provedena dvě výzkumná šetření u...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.